حرف آخر

حرف آخر اولین و برترین موسسه تولید کننده دی وی دی های آموزشی کنکور مبتنی بر انیمیشن و تصویرسازی

حرف آخر

حرف آخر اولین و برترین موسسه تولید کننده دی وی دی های آموزشی کنکور مبتنی بر انیمیشن و تصویرسازی

حرف آخر اولین و برترین موسسه تولید کننده دی وی دی های آموزشی کنکور مبتنی بر انیمیشن و تصویرسازی می باشد. از سال 90 شروع به فعالیت کردیم و در این مدت دانش آموزان زیادی از طریق پکیج های آموزشی ما به رتبه های برتر رسیدند.

معرفی کامل رشته فیزیوتراپی

جمعه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۹، ۰۸:۰۱ ب.ظ

امروزه دغدغه بسیاری از دانش آموزان پایه نهم و کنکور و به ویژه در مقطع کارشناسی ، انتخاب رشته مناسب است. افراد به دنبال رشته های آسان ، پردرآمد ، بازار کار عالی و درآمد بالا هستند و همیشه به علاقه و استعداد ذاتی خود در انتخاب رشته تحصیلی کمتر توجه می کنند.

 

در مقاله معرفی کامل رشته فیزیوتراپی ، من ، شیدا کبیرآبادی ، یک مشاور علمی ، کاملترین مقدمه را در زمینه فیزیوتراپی ارائه می دهم ، که یکی از رشته های کاربردی علوم تجربی و یکی از رشته های مورد درخواست و پردرآمد است. در ادامه ، من در مورد مدت تحصیل ، روندها ، شرایط ادامه تحصیل در ایران و خارج و غیره بحث خواهم کرد.

 

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که علاوه بر بحث درمورد درآمد و بازار کار ، علاقه مند به کشف استعدادها و توانایی های ذاتی خود هستید ، پیشنهاد می کنم مطالعه این مقاله را از دست ندهید. همچنین ، اگر می خواهید با سایر رشته های دانشگاهی آشنا شوید ، حتما به وبلاگ وب سایت مرکزی حرف آخر مراجعه کنید.

 

فیزیوتراپی چیست؟

فیزیوتراپی شاخه ای از علوم تجربی است و در گروه یک آزمایش قرار می گیرد. فیزیوتراپی از دو کلمه جداگانه به معنی عوامل جسمی و درمان تشکیل شده است. بخشی از این رشته با حرکات بدنی بر روی بدن مشتریان و بیماران انجام می شود و بخشی دیگر با استفاده از تکنیک های خاص درمان و توسط دستگاه های مختلف انجام می شود.

 

آنچه در این زمینه مهم است این است که ؛ مواد شیمیایی و دارویی جایی در این زمینه ندارند و علاوه بر درمان انواع آسیب ها و بیماری های ایجاد شده در افراد ، می تواند از آسیب دیدگی و ناتوانی افراد در برابر حوادث جلوگیری کند و همچنین امکان جراحی در ناحیه آسیب دیده را کاهش دهد.

 

در حقیقت ، فیزیوتراپی یک رشته توان بخشی است که قدرت و قدرت جسمی فرد را بازیابی می کند. همچنین یکی از رشته های پرستاره رشته تجربی است و 70٪ از خانم ها و آقایان می توانند در این رشته پذیرفته شده و در دانشگاه تحصیل کنند که در ادامه به طور مفصل توضیح خواهیم داد.

 

چه کسی فیزیوتراپیست است و چه وظایفی دارد؟

یک فیزیوتراپیست به خوبی می داند که چگونه پشت میز بنشیند یا اشیا lift را بلند کند ، بنابراین این رشته نقش مثبت و ارزنده ای در جلوگیری از بیماری های ناشی از استفاده نادرست از میز ، صندلی یا جهل دارد و می تواند از بسیاری از انحرافات ستون جلوگیری کند. این ستون فقرات را تحت تأثیر قرار می دهد ، بنابراین علاوه بر درمان ، نقش پیشگیری نیز دارد.

 

فیزیوتراپیست به چه مهارت هایی نیاز دارد؟

علاوه بر هوش بالا و حافظه قوی ، یک دانشجوی فیزیوتراپی قبل از هر چیز باید از سلامت جسمی کاملی برخوردار باشد.

آنها به قدرت بدنی بالا و دستان قوی نیاز دارند ، زیرا همچنین باید تحت درمان های دستی قرار گیرند.

تسلط کافی به زیست شناسی و فیزیک از دیگر مهارت های لازم است ، زیرا فرد باید کاملاً با اجزا و ساختار بدن آشنا باشد و هنگام کار با انواع وسایل الکتریکی کار کند.

داشتن روابط اجتماعی بالا نیز یک مزیت است و یک فیزیوتراپیست باید بتواند رابطه ای دوستانه و صمیمی با مشتری برقرار کند.

برای قبولی در رشته فیزیوتراپی چه دوره هایی را باید بگذرانیم؟

رشته فیزیوتراپی در زیر گروه 1 علوم تجربی است ، بنابراین ، مانند پزشکی و دندانپزشکی ، مطالعه و تسلط بر دروس زیست شناسی و شیمی برای کنکورهای تجربی بسیار مهم است. به جدول ضرایب توجه کنید.

 

همانطور که مشاهده می کنید زیست شناسی ضریب 4 و شیمی ضریب 3 در کنکور سراسری تجربی دارد. سایر دروس مانند فیزیک و ریاضیات از اهمیت کمتری برخوردار هستند و ضریب آنها 2 است. زمین شناسی برای رشته فیزیوتراپی ، برخلاف رشته داروسازی ، دارای ضریب صفر است.

 

دانشگاههای ارائه دهنده فیزیوتراپی در ایران

طبق دفترچه انتخاب رشته آزمون سراسری علوم تجربی ، پذیرش در رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های دولتی دولتی و پردیس خودگردان انجام می شود. در جدول زیر دانشگاههای روزانه ارائه دهنده فیزیوتراپی در سراسر کشور را برای شما عزیزان آماده کرده ایم.

 

شرایط ادامه تحصیل در دانشگاههای خارج از کشور چیست؟

رشته فیزیوتراپی یکی از رشته هایی است که در دانشگاه های جهان در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود ، بنابراین این رشته یکی از رشته هایی است که دکترای مستمر ندارد و دانشجویان علاقه مند به تحصیل در این رشته باید در هر سطح از امتحانات ورودی شرکت کنید.

در ادامه می توانید برای قبولی در این رشته، مقاله رتبه لازم برای فیزیوتراپی را هم مطالعه کنید.

ترکیه یکی از کشورهایی است که دانشجویان بین المللی زیادی را به خود جذب می کند و در بین دانشجویان بین المللی ایرانی ، دانشجویان ایرانی زیادی وجود دارد. فیزیوتراپی یکی از رشته هایی است که در ترکیه تدریس می شود. بسیاری از ایرانیان برای تحصیل در این رشته مهاجرت می کنند. زبان آموزش در ترکیه ترکی و انگلیسی است. دانشجویان آذری زبان می توانند به راحتی برای پذیرش در دانشگاه های ترکیه اقدام کنند.

رشته فیزیوتراپی در دانشگاه های خصوصی و دولتی ترکیه ارائه می شود و شرایط پذیرش بسته به نوع دانشگاه و زبان تدریس می تواند متفاوت باشد. دانشجویانی که برای دانشگاه های دولتی انگلیسی زبان متقاضی می شوند باید SAT را بگذرانند و پس از قبولی در آزمون می توانند ادامه تحصیل دهند. دانشجویان متقاضی دانشگاه های زبان دولتی ترکی و انگلیسی در ترکیه باید در امتحان ایالات متحده شرکت کنند و پس از قبولی می توانند ادامه تحصیل دهند.

 

همه دانشگاه های دولتی و خصوصی ترکیه از دانشجویان شهریه می گیرند. هزینه دانشگاه های دولتی ترکیه در مقایسه با دانشگاه های خصوصی بیش از نصف است. برای تحصیل در دانشگاه خصوصی ترکیه در رشته فیزیوتراپی باید سالانه بین شش تا هشت هزار دلار شهریه پرداخت کنید. هزینه زندگی در ترکیه بسته به پارامترهای مختلف می تواند متفاوت باشد ، اما برای داشتن یک زندگی متوسط ​​دانشجویی ماهانه به 500 تا 600 دلار نیاز دارید.

 

روسیه یکی از کشورهایی است که به فیزیوتراپی علاقه مند است و بسیاری از ایرانیان برای کار و تحصیل در این رشته به روسیه مهاجرت می کنند. روسیه یکی از کشورهایی است که برای ورود به رشته فیزیوتراپی در کنکور شرکت می کند. برای ورود به رشته فیزیوتراپی در روسیه ، شما باید در یک دوره 10 ماهه به نام دوره Padfak شرکت کنید و به زبان روسی و سایر دوره های پیش نیاز مانند شیمی ، فیزیک و زیست شناسی تسلط داشته باشید. بعد از گذراندن دوره Padfak ، کنکور برگزار می شود و پس از قبولی در کنکور ، می توانید فیزیوتراپی بخوانید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۱۲/۲۲
slrsrm srm

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی