حرف آخر

حرف آخر اولین و برترین موسسه تولید کننده دی وی دی های آموزشی کنکور مبتنی بر انیمیشن و تصویرسازی

حرف آخر

حرف آخر اولین و برترین موسسه تولید کننده دی وی دی های آموزشی کنکور مبتنی بر انیمیشن و تصویرسازی

حرف آخر اولین و برترین موسسه تولید کننده دی وی دی های آموزشی کنکور مبتنی بر انیمیشن و تصویرسازی می باشد. از سال 90 شروع به فعالیت کردیم و در این مدت دانش آموزان زیادی از طریق پکیج های آموزشی ما به رتبه های برتر رسیدند.

معرفی کامل رشته پرستاری

يكشنبه, ۸ فروردين ۱۴۰۰، ۱۰:۲۳ ق.ظ

با توجه به محبوبیت رشته پرستاری ، در این مقاله به طور کامل به معرفی کامل رشته پرستاری و تمام جوانب آن می پردازیم. در میان رشته های تجربی ، پرستاری بعد از رشته های پزشکی و دندانپزشکی ، داروسازی و دامپزشکی ، همراه با رشته هایی مانند فیزیوتراپی یکی از محبوب ترین رشته های دانشگاهی است.

در سال های اخیر این رشته متقاضیان زیادی در بین داوطلبان کنکور سراسری تجربی داشته است. بعلاوه در بین فارغ التحصیلان سایر رشته های دانشگاهی طرفداران زیادی دارد و هر ساله تعداد زیادی از داوطلبان با هدف قبولی در رشته پرستاری در کنکور سراسری شرکت می کنند.

این روزها رشته پرستاری از نظر شغلی و موقعیت اجتماعی خوب افراد زیادی را به خود جلب می کند. از آنجا که تحصیل در هر زمینه نیاز به دانش در این زمینه دارد ، اگر به این رشته علاقه مند هستید ، این مقاله را به طور کامل بخوانید و پاسخ تمام سوال خود را پیدا کنید.

 

من ، شایان مامندی ، در حرف آخر امروز همه آنچه را که باید درباره پرستاری بدانید به شما ارائه می دهم. کافی است 10 دقیقه با من باشید تا از کلیه مسائل مربوط به پرستاری مانند مدت تحصیل در این رشته ، بازار کار و درآمد شغل پرستاری ، پرستاری بدون کنکور و ... مطلع شوید.

 

پرستاری چند ترم است؟

تعداد ترم های پرستاری

داوطلبانی که به دنبال پذیرش در رشته پرستاری هستند باید برای شروع این مسیر همه جوانب را در نظر بگیرند. برخی از نمونه های متداول سوال در این زمینه:

 پرستاری چند ترم است؟

دوره پرستاری چند سال طول می کشد؟

کل واحدهای دوره های پرستاری کدامند؟

پرستاری یکی از رشته های کارشناسی و زیر مجموعه یک رشته تجربی است. اتمام دوره کارشناسی پرستاری 4 سال طول می کشد و شامل 8 ترم است. دوره کارشناسی پرستاری 134 واحد دارد و شامل واحدهای عملی و نظری است.

واحدهای عملی در مراکز درمانی تحت عنوان "کارآموزی" از ترم دوم شروع می شود. از ترم دوم تا ششم به همراه واحدهای نظری و عملی ، واحدهای کارآموزی نیز گذرانده می شوند. در مجموع 110 واحد در این مدت هزینه خواهد شد.

از این تعداد 12 واحد عملی (کارآموزی) و 98 واحد نظری و عملی است. در دو ترم آخر ترم هفت و هشت فقط واحدهای عملی تدریس می شود. واحدهای عملی نهایی تحت عنوان "کارآموزی در این رشته" شامل 21 واحد است.

دوستانی که به رشته پزشکی علاقه دراند می تونند در ادامه مقاله معرفی رشته پزشکی به صورت کامل همراه با بررسی بازار کار را مطالعه کنند.

 

دوره های پرستاری در دانشگاه های ایران

در این قسمت از معرفی کامل رشته پرستاری ، با دوره های این رشته آشنا می شویم. دوره های این رشته به چند بخش تقسیم می شود: دوره های عمومی ، دوره های پایه ، دوره های اصلی ، دوره های خاص ، دوره های کارآموزی و کارآموزی در این زمینه.

دوره های کارشناسی عمومی پرستاری ، که در اکثر رشته ها مشترک است ، شامل 26 دوره از جمله "اندیشه اسلامی" ، "انقلاب اسلامی" و .. همچنین 16 دوره پایه پرستاری شامل "فیزیولوژی" و "آناتومی" وجود دارد.

 

 

دروش رشته پرستاری

مانند سایر رشته ها ، پرستاری واحدهایی دارد که از دوره های اصلی این رشته محسوب می شود. دوره های اصلی پرستاری 12 واحد است و شامل "تغذیه" ، "تغذیه درمانی" و "داروشناسی" است.

دوره های ویژه پرستاری نیز از 46 واحد تشکیل شده است. از جمله دوره های خاص در رشته پرستاری می توان به "اصول و مهارت های پرستاری" ، "داخلی" و "جراحی" اشاره کرد. در آخر ، دانشجویان این رشته باید دوره کارآموزی و کارآموزی را در این رشته بگذرانند.

کارآموزی پرستاری 12 اعتبار و کارآموزی در این زمینه 24 اعتبار است. این 24 واحد بین دو ترم آخر تقسیم شده است. پیش نیاز واحدهای کارآموزی گذراندن دوره های ویژه است. با این حساب کل واحدهای پرستاری 134 واحد است.

در پایان ترم ششم پرستاری ، دانشجویان باید آزمون صلاحیت بالینی را انجام دهند. اگر آنها در آزمون قبول شوند و حداقل نمره 14 را کسب کنند ، وارد سال چهارم (ترم هفت و هشت) می شوند (که شامل گذراندن واحدهای کارآموزی در این رشته است).

همچنین به خاطر داشته باشید که دوره های کارآموزی و کارآموزی در مراکز درمانی و بیمارستان ها برگزار می شود.

در ادامه می توانید مقاله معرفی کامل رشته فیزیوتراپی را هم مطالعه کنید.

 

معرفی کامل بازار کار پرستاری و پرستاری در ایران

این مقدمه ای کامل در زمینه پرستاری در مورد آینده کار و قسمت اصلی این مباحث است. البته وقتی تصمیم به تحصیل در یک رشته داریم بازار کار آن را نیز بررسی می کنیم. بازار کار پرستاری از جایگاه خوبی در میان سایر دوره های کارشناسی برخوردار است.

پس از فارغ التحصیلی در این رشته ، می توانید در مراکز درمانی از جمله بیمارستان ها ، کلینیک ها ، خانه های سالمندان ، مراکز نگهداری از کودکان و ... کار کنید. حتی می توانید به عنوان یک پرستار خصوصی در خانه کار کنید و درآمد کسب کنید.

 

بازار کار پرستاری

مراکز درمانی غیر دولتی مانند بیمارستان ها و کلینیک های خصوصی نیز فرصت های شغلی خوبی برای فارغ التحصیلان پرستاری است. دانشجویان و داوطلبان عزیز به خاطر داشته باشید که هیچ رشته ای بدون مشکل نیست و بدون تلاش و تحمل سختی ها نمی توانید به موفقیت برسید.

بنابراین ، هنگام انتخاب پرستاری به عنوان شغل آینده خود ، تمام جنبه های این شغل را به خاطر بسپارید. مهمترین مواردی که باید هنگام انتخاب موارد خود جستجو کنید:

درآمد رشته پرستاری

طرح نیروی انسانی بعد از اتمام تحصیل

در ادامه معرفی کامل رشته پرستاری به بررسی این مشکل ها نیز می پردازیم.

 

سوابق پذیرش پرستاری

داوطلبان گرامی می توانند در این قسمت از معرفی کامل رشته پرستاری ، با بررسی سوابق قبولی در این رشته ، از اهمیت دوره ها و درصد مورد نظر برای رشته پرستاری مطلع شوند. برای این منظور می توانید نمونه سوابق قبولی رشته پرستاری را در زیر مشاهده کنید.

 

معرفی کامل رشته پرستاری و سوابق قبولی در پرستاری

تصویر بالا دو رونوشت قبولی در رشته پرستاری از منطقه یک را نشان می دهد. کارنامه اول مربوط به داوطلب پذیرفته شده پرستاری در دانشگاه اصفهان و کارنامه دوم مربوط به قبولی در دانشگاه علوم پزشکی البرز است.

درصد هر دو داوطلب در یک محدوده است اما داوطلب پذیرفته شده پرستاری در دانشگاه اصفهان به دلیل عملکرد بهتر در عربی و فیزیک توانسته رتبه بهتری را کسب کند.

 

سوابق پرستاری

این تصویر همچنین دو پرونده قبولی پرستاری در منطقه دو را نشان می دهد. رکورد اول مربوط به پرستاری در دانشگاه تهران و دومی مربوط به پذیرش پرستاری در دانشگاه ایران است. اختلاف شدیدی در رتبه این دو رکورد وجود دارد. با مقایسه دو متن ، تأثیر دوره زمین شناسی آشکار می شود.

گرچه دوره پرستاری زیرمجموعه ای از زیر گروه های یک رشته تجربی است و تأثیر زمین شناسی در این زیر گروه صفر است ، اما در منطقه رتبه این داوطلب تأثیر بسزایی داشته است.

سرانجام با بررسی رتبه هر دو داوطلب در زیر گروه یک به این نکته خواهیم رسید که رتبه زیر گروه هر دو داوطلب بسیار به یکدیگر نزدیک است. در ادامه معرفی کامل رشته پرستاری ، متن این رشته را از منطقه 3 بررسی خواهیم کرد.

 

درصدی که برای پذیرش در پرستاری لازم است

سرانجام ، می توانید دو رونوشت قبولی در پرستاری منطقه 3 مربوط به پرستاری در دانشگاه گرگان و دانشگاه علوم پزشکی تبریز را مشاهده کنید. هر دو رکورد مربوط به منطقه سه است ، اما در رتبه بندی دو کاندیدا تفاوت معناداری وجود دارد.

با بررسی درصد هر دو داوطلب در پذیرش پرستاری در منطقه 3 ، به تأثیر زبان عربی و زبان و زندگی پی خواهیم برد ، که درصد داوطلب دوم را تقریباً به یک سوم کاهش داده است.

 

دوستان خوبم ، من شایان مامندی ، یکی از مشاوران ارشد موسسه حرف آخر هستم. در این مقاله سعی کردم مقدمه کاملی در زمینه پرستاری ارائه دهم و تمام مواردی را که باید در مورد قبولی در رشته پرستاری بدانید را در اختیارتان قرار دهم.

امیدوارم جواب سوال خود را گرفته باشید. اگر در مورد این بحث نظر یا سوال دارید ، می توانید برای ما نظر و نظر بگذارید تا به سوال خود پاسخ دهیم.

نظرات  (۱)

چطوری جون دل داخل وبلاگ های بروز شده دیدم اومدم اینجا راستی فونت قالب بلاگت زیاد خوب نیست برو به سایتfontonline.ir و یک فونت زیبا انتخاب کن نصبش هم راحته

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی