حرف آخر

حرف آخر اولین و برترین موسسه تولید کننده دی وی دی های آموزشی کنکور مبتنی بر انیمیشن و تصویرسازی

حرف آخر

حرف آخر اولین و برترین موسسه تولید کننده دی وی دی های آموزشی کنکور مبتنی بر انیمیشن و تصویرسازی

حرف آخر اولین و برترین موسسه تولید کننده دی وی دی های آموزشی کنکور مبتنی بر انیمیشن و تصویرسازی می باشد. از سال 90 شروع به فعالیت کردیم و در این مدت دانش آموزان زیادی از طریق پکیج های آموزشی ما به رتبه های برتر رسیدند.

رتبه و درصد لازم برای قبولی مامایی

سه شنبه, ۱۷ فروردين ۱۴۰۰، ۰۹:۵۰ ب.ظ

بسیاری از داوطلبان کنکور علاقه مند به پذیرش و ادامه تحصیل در رشته مامایی هستند. این بسیار مهم است که این داوطلبان بدانند چه مدرکی برای کسب نیاز دارند ، چند درصد از دوره هایی را که باید کسب کنند و از همه مهمتر چه نمره هایی را می توانند در کدام دانشگاه کسب کنند. بهترین پاسخ برای سوال شما بررسی آخرین دامنه پذیرش مامایی است.

 

در این مقاله ، من ، شیدا کبیر عبادی ، مشاور آموزشی ، درباره هر آنچه در مورد دامنه ، سطح و میزان قبولی مامایی باید بدانید ، بحث خواهم کرد. بنابراین اگر شما هم علاقه مند به ادامه تحصیل در مامایی هستید ، پیشنهاد می کنم تا پایان این مقاله با من باشید. اما برای مطالعه درصد قبولی و دامنه سایر علوم تجربی بالاتر ، توصیه می کنم زمانی را برای رتبه و درصد لازم برای قبولی مامایی در کنکور اختصاص دهید.

 

معرفی مختصری در زمینه مامایی

مامایی زیرمجموعه ای از علوم پزشکی است که عملکردهای بسیار گسترده ای دارد که شامل مشاوره ، آموزش ، مراقبت ، پشتیبانی ، درمان و تحقیق است. البته همه این نقش ها در رابطه با مادر و کودک معنا پیدا می کنند.

 

در حقیقت ، ماماها قبل ، بعد و بعد از ازدواج ، آموزش در زمینه تنظیم خانواده ، مراقبت های دوران بارداری ، زایمان طبیعی و مراقبت های بهداشتی مادر و کودک و آموزش بهداشت دختران در دوران بلوغ و بعد از آن مشاوره ارائه می دهند. لازم به ذکر است که رشته مامایی قبل از بارداری شروع می شود و تا بعد از زایمان و 6 سالگی ادامه دارد.

 

ولی این آخر ماجرا نیست! برای اطلاعات دقیق و کامل در مورد ماهیت ماما ، قبل از تصمیم گیری ، پیشنهاد می کنم به مقاله مقدمه ماما مراجعه کنید. زیرا فقط در 8 دقیقه می توانید با چشم انداز وسیعی از آینده خود تصمیم بگیرید.

 

رشته مامایی کدام زیر گروه علوم تجربی است؟

طبق دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ، رشته علوم تجربی دارای پنج زیر گروه است که ضریب دروس عمومی در هر زیر گروه یکسان است و تنها تفاوت بین هر زیر گروه در ضرایب دروس اختصاصی آنها است. به همین دلیل داوطلبان پس از اعلام نتایج کنکور در کارنامه خود با نمرات و رتبه های مختلفی روبرو می شوند. اما در زمینه مامایی باید گفت که این رشته مانند سایر رشته های خود مانند پزشکی ، دندانپزشکی و ... در زیر گروه 1 علوم تجربی قرار دارد.

 

ضریب دوره مامایی

در جزوه انتخاب رشته سازمان سنجش برای هر یک از دروس رشته تجربی ضریب مشخصی در نظر گرفته شده است. همانطور که در بالا ذکر شد ، ضرایب دروس در دفترچه کنکور عمومی برای همه گروه های آزمایشی و زیر گروه های آنها یکسان است.

 

اما از نظر ضریب دروس خاص ، باید توجه داشته باشیم که موضوع ما در کدام زیرشاخه رشته امتحانی قرار می گیرد. همانطور که می دانید مامایی زیر مجموعه یک رشته علمی تجربی است.

 

ظرفیت دانشگاههایی که مامایی را می پذیرند

رشته مامایی یکی از زیرشاخه های علوم پزشکی است. این رشته پذیرش دانشجو در دانشگاههای روزانه ، پردیس های خودمختار ، ظرفیت مازاد و دانشگاه آزاد اسلامی دارد. البته باید توجه داشت که رشته مامایی فقط در بین بانوان پذیرفته می شود و هر ساله ظرفیت کمتری نسبت به تعداد متقاضیان دارد که این امر رقابت داوطلبان را با مشکل روبرو کرده است.

در ادامه می توانید مقاله مهمترین فصل های زیست برای کنکور را هم مطالعه کنید.

 

میانگین درصدهای کسب شده در دروس عمومی:

از نظر بررسی میزان قبولی ماماها ، این اولین دوره ادبیات در کنکور است. اولین نکته مهم در مورد دوره های ادبیات این است که بیشترین درصد 54 و کمترین درصد 18 درصد است. با این حال ، میانگین درصد کسب شده در سطح پذیرش ماما بین 30 تا 40 درصد است.

فرایند دوم برای آزمایش میزان قبولی مامایی ، روند دین و زندگی است. نکته مهم در مورد دین و تاریخ زندگی این است که بیشترین درصد 100 و کمترین درصد 45٪ است. اما جالبتر اینکه ، این دوره با میانگین 50٪ تا 60٪ بیشترین میانگین درصد را در بین 8 دوره علوم تجربی دارد.

سومین موضوعی که ما در مطالعه میزان قبولی خود مطالعه کردیم ، دروس عربی بود. با توجه به این نکته که زبان عربی همیشه درسی دشوار و غیرقابل تحمل برای دانش آموزان در نظر گرفته شده است ، اما در این موضوع به ظاهر دشوار ، عملکرد دانشجویان مطلوب است. بنابراین بیشترین درصد 73 و کمترین درصد 29٪ است. علاوه بر این ، میانگین درصد افراد مورد بررسی بین 50 تا 56 درصد است.

با این حال ، آخرین درس در بخش عمومی کتاب کنکور ، یک دوره انگلیسی است. متأسفانه ، در دوره انگلیسی ، عملکرد داوطلبان ضعیف است. بنابراین بیشترین درصد به دست آمده 76 و کمترین آن 19٪ و میانگین کل درصد های به دست آمده بین 40٪ تا 50٪ است.

در ادامه می توانید مقاله برنامه دو ماهه کنکور حرف اخر را هم مطالعه کنید.

 

درصد متوسط ​​به دست آمده در دوره های حرفه ای:

اولین درس در بخش دوره های ویژه ، درس زمین شناسی فشرده است. همانطور که می دانید اکثر داوطلبان علوم تجربی زمین شناسی نمی خوانند. بنابراین ، هنگام بررسی کارنامه دانشجویان پذیرفته شده ، بیشترین درصد به دست آمده 20 ، کمترین آن 0 و میانگین کل درصد 5 است. با این حال ، یک نکته که نباید فراموش کنید این است که زمین شناسی برای گروه سوم علوم تجربی بسیار مهم است.

با این حال ، ما به پادشاه دوره های پادشاه زیست شناسی آمده ایم و نسبت این دوره بسیار مهم و حیاتی است. همانطور که می دانید اکثر دانشجویان به دلیل علاقه به زیست شناسی وارد رشته تجربی می شوند و در بیشتر موارد شاهد درصد بالایی از داوطلبان هستیم. اما هنگام بررسی درصدهای این دوره ، بیشترین درصد 66 و کمترین درصد 34 است. علاوه بر این ، مقدار متوسط ​​درصد کل به دست آمده بین 30 تا 40 درصد است. این بدان معنی است که هیچ کاندیدایی سطح بیولوژیکی زیر 30٪ ندارد.

اما تحقیق بعدی در مورد کلاسهای فیزیک به چالش کشیدن است. در کنکور 99 ، داوطلبان رشته مامایی کمترین درصد دروس فیزیک را کسب کردند. بنابراین بیشترین درصد به دست آمده 55 و کمترین درصد 8 است. میانگین درصد کسب شده توسط داوطلبان بین 10٪ تا 20٪ است که کمترین درصد است.

با این حال ، طبق نظر بیشتر داوطلبان آزمون برای کنکور 99 ، آخرین درس سخت ترین درس در درس شیمی غول پیکر است. پس از آزمون ، بسیاری از داوطلبان کنکور 99 شکایت و نارضایتی زیادی از نحوه طراحی سوال داشتند. با این حال ، درصدی که داوطلبان کسب کرده اند نسبت به دوره های فیزیک با بیشترین درصد 56 و کمترین آن 11٪ قابل قبول است. علاوه بر این ، میانگین کل درصد های به دست آمده توسط داوطلبان بین 20 تا 40 درصد است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی