حرف آخر

حرف آخر اولین و برترین موسسه تولید کننده دی وی دی های آموزشی کنکور مبتنی بر انیمیشن و تصویرسازی

حرف آخر

حرف آخر اولین و برترین موسسه تولید کننده دی وی دی های آموزشی کنکور مبتنی بر انیمیشن و تصویرسازی

حرف آخر اولین و برترین موسسه تولید کننده دی وی دی های آموزشی کنکور مبتنی بر انیمیشن و تصویرسازی می باشد. از سال 90 شروع به فعالیت کردیم و در این مدت دانش آموزان زیادی از طریق پکیج های آموزشی ما به رتبه های برتر رسیدند.

آموزش علوم سوم دبستان فصل اول

جمعه, ۲۳ آبان ۱۳۹۹، ۰۱:۰۸ ق.ظ

آموزش علوم سوم دبستان فصل اول

در این مقاله مطالب درسی فصل اول علوم سوم دبستان (دروس 1 تا 5) آموزش داده شده است. در آموزش علوم سوم دبستان فصل اول، مطالب آموزشی فکر کنیدها و فعالیت ها نیز به همراه متن درس آموزش داده شده است و به صورت جداگانه آورده نشده است. آموزش هر یک از درس ها را در ادامه مشاهده می کنید. دوستان برای بهره مندی از تخفیف های ویژه اجی مجی کافیه به سایت مرکزی اجی مجی مراجعه بکنید.

آموزش درس اول علوم سوم دبستان

در صفحات 9 و 10 جمع آوری اطلاعات آموزش داده شده است. برای تکمیل جدول ، رهرا و دوستانش از دانش آموزان، والدین و یک معلم بهداشت می خواهند اطلاعاتی را به آن ها بدهند و آن را در جدول وارد می کنند. در واقع، این کودکان در حال جمع آوری اطلاعات هستند. ما از یک جدول برای طبقه بندی راحت تر داده های جمع آوری شده با روش های مختلف (نظرسنجی ، آزمایش ، مشاهده و غیره) استفاده می کنیم. با این کار یافتن اطلاعات مورد نیاز در مراحل بعدی کار آسان تر می شود.

دوستان برای مطالعه کامل مقاله اجی مجی سوم دبستان با تدریس خانم ریحانه رضایی کافیه کلیک کنید.

آموزش درس دوم علوم سوم ابتدایی

در این درس یاد خواهیم گرفت که غذاها به 4 گروه تقسیم می شوند. این 4 گروه عبارتند از:

  1. گروه های گوشتی (گوشت قرمز، جگر و غیره)، مرغ، ماهی، تخم مرغ، حبوبات (نخود، لوبیا، عدس و غیره)، محصولات لبنی (شیر، پنیر، ماست و غیره)
  2. نان، برنج، ماکارونی، سیب زمینی و غلات (مانند گندم، جو، ذرت و غیره)
  3. چربی ها (مانند کره، روغن، سس و غیره)
  4. گروه میوه و سبزیجات

گروه اول برای رشد بدن مفید هستند؛ چون دارای پروتئین و کلسیم هستند. گروه دوم انرژی به بدن می دهند و ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین می کنند. گروه سوم انرژی زیادی دارند، اما استفاده بیش از حد از آن ها برای سلامتی ما ضرر دارد. گروه چهارم نیز برای سلامتی و درست کار کردن بدن ما لازم هستند. ویتامین های این گروه برای افزایش بینایی و مقاومت بدن موثر هستند. می تونید در ادامه لیست قیمت محصولات اجی مجی رو هم مشاهده بکنید.

 

آموزش علوم سوم دبستان درس 3

مواد به سه دسته جامد، مایع و گاز تقسیم می شوند. مثلا صابون جامد، آب مایع و هوا گاز هستند. گازها مایعات در داخل ظرفی که در آن ریخته شوند پخش می شوند. دوستان برای مطالعه کامل مقاله اجی مجی چهارم دبستان با تدریس فرزانه صدیقی کافیه کلیک کنید.

گازها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال، برای پر کردن کپسول هوا برای تنفس بیماران، تنفس غواصان در زیر آب، دی اکسید کربن برای خاموش کردن آتش، گاز شهری برای پخت و پز و... .

آموزش تبدیل حالت های مواد به یکدیگر

همانطور که می دانید، آب همیشه مایع نیست. به عنوان مثال، آب به طور معمول یک مایع است. اما اگر آن را در فریزر قرار دهیم، به شکل یخ در می آید. یعنی آب جامد می شود. آب بر اثر گرما تبخیر می شود و به بخار تبدیل می شود. بنابراین ما به این نتیجه رسیدیم که حالت های ماده را می توان به هم تبدیل کرد. در ادامه می توانید فروشگاه اجی مجی رو هم مشاهده بکنید که دارای تخفیف های فوق العاده هست.

ذوب چیست؟

تبدیل ماده از جامد به مایع را "ذوب" می نامند. به عنوان مثال، یخ و کره در اثر گرما ذوب می شوند.

انجماد چیست؟

تبدیل یک جسم از حالت مایع به جامد را انجماد می نامند؛ مانند تبدیل شدن آب به یخ در فریزر.

تبخیر چیست؟

اگر جسمی از حالت مایع به گار تبدیل شود، تبخیر اتفاق می افتد. برای مثال آب در هنگام جوشیدن در کتری بخار می شود و به گاز تبدیل می شود. می تونید بسته های هدیه اجی مجی رو به صورت رایگان، فقط با پرداخت هزینه ارسال تهیه بکنید.

آموزش علوم سوم دبستان درس چهارم

ما از واحد "لیتر" برای اندازه گیری و تعیین حجم مایعات استفاده می کنیم. در شکل زیر تصویری از مایعات مختلف را مشاهده می کنید که حجم هرکدام به لیتر است.

آموزش جرم و اندازه گیری آن

همه اجسام از ماده تشکیل شده اند. مقدار تشکیل دهنده هر جسم را جرم آن جسم می نامند. ما از دستگاهی به نام ترازو برای اندازه گیری جرم اجسام مختلف استفاده می کنیم.  واحد اندازه گیری جرم نیز کیلوگرم است.

آموزش درس 5 علوم سوم ابتدایی

وقتی بخار آب خنک می شود یا به جسم سردی برخورد می کند، از حالت گاز (بخار) به حالت مایع (آب) تبدیل می شود. این تغییر میعان نامیده می شود. برای آشنایی بیشتر با اجی مجی و نحوه تدریس اساتید می تونید نمونه تدریس اساتید اجی مجی رو مشاهده بکنید.

فعالیت صفحه 36 این کتاب آزمایشی را نشان می دهد که در آن بخار آب گرم هنگام برخورد به گلدان سرد به قطرات آب تبدیل می شود. این آزمایش نمونه ای از روند میعان را نشان می دهد.

آب های شور و شیرین

بیشتر آب سطح زمین شور است و توسط انسان قابل استفاده نیست. آب های دریاها و اقیانوس ها شور است و نمی توان از آن ها برای آشامیدن و کشاورزی استفاده کرد.

در مقابل، آب رودخانه ها و چشمه ها برای انسان شیرین و مفید است. مقدار آب شیرین بسیار کمتر از مقدار آب شور در کره زمین است است.

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۲۳
slrsrm srm

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی